В начален етап предлагаме двуезично обучение, което развива езиковите умения на децата още от ранна възраст. Разработили сме академична програма, чрез която децата с лекота усвояват едновременно български и английски език. Стабилната основа и по двата езика дава възможност на малките ни ученици да продължат с увереност изучаването и на втори чужд език в прогимназията ни.
Чрез ролеви игри, проекти, работа в екип и предизвикващи любопитството въпроси даваме възможност на учениците да придобиват не само знания, но и практически умения, които ще им бъдат полезни и занапред.
С разработената ни програма по английски учениците ни в начален етап достигат до ниво В1 и умеят свободно да използват езика както писмено, така и говоримо. За да отпразнуваме постиженията им по английски език, учениците ни се явяват на изпитите на Cambridge и с вълнение получават своето признание за упорития труд през всяка изминала учебна година.
В учебния процес залагаме и на игрови елементи и творчески дейности, които мотивират децата и правят ученето по-приятно и незабравимо. Така насърчаваме креативността и въображението, важни за личностното развитие.
Четенето е основна част от учебния процес в нашето начално училище и ние полагаме специални усилия да развием любов към книгите и умения за четене у всяко дете. Неразделна част от програмата ни и по двата езика са и специалните часове по четене на книга. Освен че обогатяваме речника им, така насърчаваме учениците да мислят критично и да задават въпроси. С книгите, които сме подбрали, нашите малки ученици достигат и до важни поуки и ценности, върху които работим с тях усилено.
За да превърнем четенето в естествен навик, децата всеки ден имат и допълнително време за четене на книга, която те сами избират от нашата библиотека.
Когато работим с текстове, се фокусираме не върху механичното четене, а върху разбирането на текста. Учим учениците да анализират прочетеното, да правят изводи, да разсъждават върху героите и събитията и да изразяват своите мисли и чувства по отношение на текста.
За да превърнем четенето в още по-вълнуващо, организираме различни инициативи, които насърчават четенето. Например, провеждаме изложби с любими прочетени книги, четене с родители, срещи с автори, които мотивират децата да четат повече и да споделят своите впечатления.
Математиката е друг ключов елемент от учебната програма в нашето училище. Учениците често учат математически концепции чрез игри, пъзели и практически задачи, като свързваме математиката с тяхното ежедневие. Например, те могат да решават практически задачи, свързани с пазаруване, готвене, измерване, което прави учебния материал по-интересен и лесен за разбиране.
Насърчаваме учениците да мислят критично и да решават проблеми. Учим ги да анализират задачите, в групи да обсъждат възможни стратегии за решаването им и да обяснят своите решения. Целта ни е да не учат наготово, а чрез подходящи въпроси и задачи сами да достигат до новото знание и да правят изводи. Така развиваме техните логически умения и увереност в работата с математически задачи.
В програмата ни са включени допълнителни часове по логика, където учим учениците да търсят различни подходи при решаване на загадки, да намират доказателства и да се аргументират. В тези часове обръщаме особено внимание на пространственото мислене на децата чрез работа с фигури, усещане за време, разчитане на таблици и диаграми. Подтикваме учениците да обяснят принципите и процесите логически, което подпомага разбирането на математиката в основните им часове.
Както по езиците, така и по математика, даваме възможност на учениците ни да участват в състезания, с които да отпразнуват развитието си и положените усилия.
Обръщаме специално внимание на всяко дете, като се стараем да развиваме неговите уникални способности и таланти. Това създава подкрепяща и мотивираща среда за обучение. При необходимост провеждаме допълнителна работа с учениците индивидуално или в малки групи и подготвяме допълнителни материали за самоподготовка, за да сме уверени, че всяко дете усвоява ефективно знанията и напредва в своите умения.
Спортът е друга важна част от образованието в нашето начално училище и ние поставяме акцент върху неговото значение за физическото и психическото развитие на децата и в учебната програма предлагаме разнообразни спортни дейности – кондиционна подготовка, бадминтон, баскетбол, футбол и др. Този избор дава възможност на децата да открият спорт, който най-много им допада, и да се развиват в него, както и да участват в различни училищни турнири и състезания. Чрез спортните дейности, учениците развиват уменията си за работа в екип, дисциплина и лидерство. Те се учат да уважават правилата, да си помагат един на друг и да споделят отговорностите в отборите. Научават се да изграждат вътрешни механизми за справяне с неуспехи, така че да останат мотивирани и да опитат отново, което е и пътят към успеха.
Подкрепяме участието в спорта на всички ученици, независимо от техните физически способности или предишен опит. Ние вярваме, че спортът трябва да бъде достъпен за всеки, затова създаваме среда, в която всяко дете да може да участва и да се чувства приобщено. Чрез спорта учим децата да приемат и подкрепят тези, на които им е трудно.
Интегрираме изкуствата в учебната ни програма, като по този начин стимулираме въображението на учениците. Занятията по театър, музика, рисуване и танци обогатяват образователния процес и развиват креативността на децата. Потапяме ежедневно нашите малки ученици в изкуството с разнообразните изложби в училищните коридори, за да създадем отношение и усет към творбите.
Децата ежеседмично участват в ателиета по избор (спорт: бадминтон, баскетбол, футбол и други; изкуства: музика и ритъм, арт, театър, модерни танци; наука), които развиват силните им страни и дават възможност за изява на сцена, участие в състезания и конкурси. Тези ателиета са част от основната им програма.
Ежегодно учениците в нашите ателиета:
След основната им програма до 16:30, предлагаме на учениците и още разнообразни дейности с нашите клубове по айкидо, шах, арт стихия и други.
Всяка учебна година учениците участват в проекти и проучвания, които им позволяват да изследват интересни теми, свързани с изучавания учебен материал по различни учебни предмети. Чрез проучване и практическа дейност те създават и представят презентации, постери, експерименти и дори кратки филмчета, които споделят индивидуално или в група пред родители и връстници.
Създаваме сигурна и подкрепяща атмосфера, в която децата се чувстват спокойни и уверени. За нас и семействата от нашата общност е от огромна важност да развиваме ценностната система на децата. Ежедневно работим върху ценности като уважение, отговорност, принос, сътрудничество и толерантност. Изграждаме тези качества и развиваме лидерски умения чрез поемане на различни месечни роли в клас (помощник-учител, историк, библиотекар, мотивационен говорител и др.). Това помага на малките ученици да се научат да поемат отговорност, да работят в екип, да вземат решения.
Стремим се да възпитаваме у децата грижа за околната среда и екологично поведение. Затова децата са активно включени в дейности като рециклиране, грижа за училищната градинка на зеления ни покрив, проучване на еко проекти, свързани с опазването на природата, които насърчават децата да бъдат отговорни към планетата.
Освен екологични инициативи, учениците ни се включват и в различни благотворителни каузи през учебната година, за да можем още от малки да изградим у тях потребност от принос към другите, както и да бъдат съпричастни и толерантни хора и да осъзнаят, че всеки в общността е значим.
През всяка учебна година постиженията и резултатите на нашите учениците, както академични, така и личностни и творчески, ни дават много поводи за гордост. Тук споделяме една малка част от тях, а именно резултатите, оценени от външни образователни институции в края на началния етап на обучение – 4. клас.
Необходими стъпки за прием: