Представете си свят, в който се учим от децата на свобода и неподправеност, вместо да ги ограничаваме и слагаме в рамки. Представете си училище със специално изградена образователна среда, която разгръща творческия потенциал и въображението на всяко дете, а процесът на учене носи радост и развива индивидуалните възможности. За да постигнем всичко това в BRITANICA Park School, в нашата иновативна образователна методика залагаме основно на три ключови модела на обучение.
Поставяме фокус на учебния процес чрез:
· Интердисциплинарни връзки (Interdisciplinary approach)
· Обучение, базирано на проекти (Project-based learning)
Интердисциплинарни връзки (Interdisciplinary Approach)
Обучението чрез интегриране на различни теми от един предмет в друг е базирано на метода интердисциплинарни или междупредметни връзки, което прави учебния процес ефективен и съдържателен. Това помага на учениците да изградят цялостен образ за темата, върху която работят. Така например часовете по музика, география и български език и литература се преплитат и това взаимодействие им позволява да бъдат активни участници, да разберат и затвърдят материала по-добре.
Обучение, базирано на проекти (Project-based Learning)
Чрез този метод на обучение учениците имат възможността да разрешават различни проблеми, като приемат предизвикателства или предлагат възможни подобрения. Така те научават повече по учебните теми и стигат до алтернативни решения чрез проучвания, генериране на идеи и експериментиране в реални условия или такива, близки до реалността. Ние окуражаваме учениците да търсят идеи и решения на въпросите си, като използват разнообразни източници на информация като книги, интернет, както и да се допитват до експерти. Обучението, базирано на проекти, дава възможност на учениците да развият различни умения. Те тренират критичното и аналитичното си мислене, креативността и уменията си за разрешаване на казуси. Чрез екипната работа и сътрудничеството с другите членове на нашата общност учениците развиват и своите социални умения. Така успяваме да разгърнем техния потенциал, като ги предизвикваме да търсят и да намират решения.
Например през учебната година децата трябва да създадат свой празник, като измислят какви са историята и традициите зад него, както и да направят уеб страница или брошура по темата. Друг пример е как те трябва да създадат най-стабилния мост, като проучат и преценят какви техники и материали да използват. Или да съставят инфографика относно разпределянето на месечния бюджет за храна в даден район.
Още по време на приема предизвикваме децата да развиват умения за разрешаване на казуси и ги поставяме в условията на обучението, базирано на проекти.