Чрез интердисциплинарния подход в детската градина на BRITANICA Park School – The Castle, по разнообразни и вдъхновяващи начини стимулираме любопитството, интереса и креативния потенциал на нашите деца. Изграждаме или адаптираме учебното съдържание в различните образователни направления така, че всяко от тях да мотивира малчуганите сами да търсят отговори, да творят и да пресъздават наученото. Интердисциплинарният подход обхваща творческия път на учителя, екипната работа и ефективното взаимодействие с децата. Това е пътят, по който развиваме знанията и уменията на нашите вдъхновени и любознателни малчугани.
Активностите, в които прилагаме този подход, са свързани с образователното съдържание по български език и литература, математика, околен свят, английски език, музика, заложени са и в програмата на ателие Изкуства и Reading Club.
Споделяме с вас моменти от различни занимания, в които чрез интердисциплинарен подход окриляваме децата да творят и се радваме на техните знания и постижения.
Литература
Отдаваме голямо значение на нашето образователно съдържание. Творчески създадено или адаптирано за нашите цели, винаги се стремим то да бъде вдъхновяващо. Избираме най-подходящите литературни произведения за деца, въвеждаме идеи и знание чрез изкуство и стимулираме децата да пресъздадат по свой начин това, което са научили. Обичаме приказките с отворен край, защото може да продължим да пишем ние. Такова вдъхновение за нас, в хармония с есента, беше книжката “Пътеществието на листенцето” на Наталия Чуб и Ина Масляк.
Музика
Историята, която прочетохме, след това пренесохме в часа по музика. „Защо листенцето иска да пътува?“ се пита в музикалната приказка, представена на децата от преподавателката мис Еми. Малкитет слушатели трябваше да почувстват и да открият емоциите в мелодията. Давайки воля на своята фантазия, те споделиха усещането си как със средствата на музиката е изразено това, че листенцето иска да пътува, за да види, за да знае и да чувства.
Чрез музиката децата вникнаха в чувствата и мотивите на персонажите, успяха да си представят приказната история, да я съпреживеят и да я развият. След това заедно превърнаха стаята в есенна гора, като създадоха звуци от природата чрез шумови ефекти с глас, с ръце, с хартия и с музикални инструменти. Накрая, също както правят композиторите, децата записаха изследваните звуци чрез определени символи и с въображението на творящи личности уверено представиха своите „авторски“ звукови картини пред приятелите си.
Изобразително изкуство
Приказката за малкото листенце се пренесе и в заниманията в ателие “Изкуство”. Децата погледнаха през дупчицата на листенцето, за да видят света по различен начин и с помощта на мистър Дими сътвориха чудесни есенни автопортрети. С натрупаните познания за пропорциите в човешкото лице и с изразните средства на рисуването, които са овладели, нашите творци пренесоха есенните листа от материалния свят в художественото пространство.
Креативност
Развиваме креативността на децата в множество образователни моменти всеки ден и пренасянето на един обект в различни направления, с цел да го видим и изучим от различни гледни точки и да го претворим по различни начини, е изключително стимулиращо. Когато зададем правилния въпрос, той поражда още много въпроси и малчуганите, с тяхното вродено любопитство и творческа фантазия, сами правят своите решителни крачки напред в намирането на отговорите и правилните решения.
Вдъхновяваща среда
Създаваме средата си и я превръщаме в наш артистичен спътник в прилагането на интердисциплинарния подход, защото когато около нас е цветно, красиво и вдъхновяващо, пътят ни напред към научаването на нови неща е още по-приятен и увличащ, като вълшебния път на едно листенце…
