“Mindfulness” обхваща практики, които насърчават вниманието към настоящия момент чрез осъзнато дишане, наблюдение на мислите и усещанията или кратки паузи за фокусиране. Научните изследвания показват, че дори кратки сесии, провеждани редовно, имат значителен ефект върху психическото и когнитивното развитие на учениците.
Намаляване на стреса и тревожността
Mindfulness практиките могат да намалят нивата на стрес и тревожност при деца и младежи, както и да подобрят психичното, емоционалното и поведенческото им развитие, като насърчават по-здравословно бъдеще за тях.
Подобряване на концентрацията и вниманието
Редовното практикуване на mindfulness е свързано с подобряване на вниманието и способността за концентрация. Учениците показват по-добро задържане на фокуса по време на учебни задачи и по-ефективно управление на разсейващи фактори.
Регулиране на емоциите и изграждане на устойчивост
Децата, които редовно практикуват mindfulness, по-лесно се справят с предизвикателства и емоционални трудности. Това е свързано с повишена устойчивост и по-добра способност за саморегулация.
Дори кратките, редовни практики на mindfulness имат доказан ефект върху психическото здраве, концентрацията и емоционалната устойчивост на учениците – включването им в ежедневието може да подпомогне развитието на умения, които са полезни както за учебния процес, така и за живота извън училище.
