Училището е мястото, където децата прекарват по-голямата част от времето си. Обучението от 1-ви до 4-ти клас формира образователните навици и поставя основата за по-нататъшно развитие.
Програмата, създадена от екипа на BRITANICA Park School за най-малките ни ученици, осигурява подкрепяща и топла среда, като същевременно спомага децата да се научат на последователност и отговорност. В нейната основа е заложено ученето чрез преживяване, а целта ù е да развие способностите за разрешаване на проблеми и вземане на решения, които са едни от най-важните умения на 21. век. Приятелската и екологична среда, която осигурява училището ни, насърчава учениците да опознават света, който ги заобикаля, като ги подтиква да задават въпроси, както и да осмислят активностите в ежедневието си.
Холистичният подход, използван от нашите учители, поставя детето в центъра на учебния процес. Многообразието от уникални личности в клас позволява по-голямо разнообразие от идеи и преживявания. В същото време уважаваме индивидуалните характеристики на всяко дете, неговите усилия и способности, както и присъщия му начин на учене. По този начин подпомагаме учениците си в усвояването на знания, формиране на умения за учене, натрупване и споделяне на опит, стимулираме генерирането на идеи.
Основните предмети, които децата изучават, са: Математика, Английски език, Български език и литература, Човекът и обществото, Човекът и природата (3-4 клас), Музика,
Изобразително изкуство, Информационни технологии, Физическо възпитание. Английският език е част от ежедневието на децата. Фокусираме се върху изграждането на основни езикови умения и постоянна употреба на езика, за да могат децата да го усвоят естествено и да го използват без
притеснения. По време на началното си образование учениците на BRITANICA Park School се явяват на изпитите за детските сертификати на Cambridge, а отличните резултати им помагат да изградят самочувствие и ги мотивират да продължават да дават най-доброто от себе си.
В ядрото на методиката ни е заложено и иновативното обучение, базирано на проекти (Project-Based Learning). То позволява на малчуганите да разширяват познанията си по различни теми, както и да развиват креативността и въображението си. Работата с други деца в екип изгражда отношения на взаимно уважение и толерантност. Чрез различни проекти – като например създаване на илюстрации, изработване на макети, измисляне на собствен край на дадена история, писане на сюжет на фона на музика – се изгражда цялостен образ за изучаваните теми в часовете по различните предмети. Това благоприятства достигането до специфичния начин на учене на всяко дете, независимо дали то се учи по-лесно, използвайки ръцете си, или възприема информацията по-бързо чрез визуални средства.
Вярваме, че най-добрият начин да научиш нещо е с опит и експерименти. Например децата в 3-ти и 4-ти клас отглеждат и се грижат за зеленчуците в тяхната градина на зеления покрив на училището. Това преживяване предизвиква у тях любопитство, помага им да формулират въпроси и ги свързва с природата. По този начин научават и за здравословния начин на живот – каква храна е полезна и пълноценна.
Заниманията ни включват изучаването на много и различни литературни произведения, защото четенето на книги и тяхното осмисляне е ключово за развитието на всяко дете. Затова не само запалваме любовта към книгите, но и прилагаме специфични техники, с които децата възприемат текста по- добре. Работата с книга под различни форми е ежедневие и важна част от училищния живот.
Друг приоритет в първите години на обучението на децата е развитието на логическото и математическо мислене.
Ние, от BRITANICA Park School, вярваме, че академичната подготовка трябва да бъде съпътствана от дейности, развиващи креативните способности на всяко дете. Оригиналните идеи, както и нестандартните решения са ценни инструменти, които помагат в целия ни живот. Работата, свързана с изкуство, балансира обучителния процес, обогатява общата култура и развива хармонично личността. Всяка седмица нашите ученици имат различни занимания в определена област на изкуството.
Отделяме специално внимание на физическата активност на децата в началното училище, тъй като тя дава основа за изграждане на здравословен начин на живот от ранна възраст. С различните игрови дейности те развиват постоянство, дисциплина, умение за работа в екип и стремеж към постигане
на определена цел. По време на училищния ден децата прекарват почивките си играейки навън.
Самоподготовката обикновено включва четене, правилно изписване на думи или решаване на задачи по математика. Самостоятелната работа у дома може да включва различни задачи, развиващи уменията на децата да търсят информация, или такива, които стимулират тяхното въображение. Домашната работа допринася за изграждането на навици за учене и затвърждаване на вече наученото в училище. Училищният ден Учебният ден започва в 08:00 часа и приключва в 16:30 часа.
Сред приоритетите ни е учениците да се хранят здравословно и да прекарват почивките си на открито, защото те са важна част от изграждането на здравословен начин на живот. В училищната кафетерия осигуряваме междинна подкрепяща закуска, обяд и следобедна закуска, като храната се подготвя на място в професионална кухня и от екип специалисти. Гордеем се с нашата вкусна, балансирана и натурална храна. Всеки родител може сам да избере дали детето му да се възползва от нашето седмично меню. В началото на годината малчуганите получават индивидуални акаунти, които се захранват от родителите им, които могат да изберат кои точно ястия да консумират децата им. Всеки ден осигуряваме вегетарианско и меню с месо. Децата могат и да носят своя храна от вкъщи в кутия за обяд.
Грижим се учениците ни да растат в добре защитена и спокойна среда. Работим с квалифицирано медицинско лице, което всеки ден осигурява медицински контрол и следи за дезинфекцията на
всички повърхности в училището. Разполагаме с перфектно оборудван кабинет. Екипът ни се допълва и от психолог, който е насреща за консултации по всяко време през деня, както и логопед, който работи с учениците при необходимост.
Приемът на Документи за кандидатстване в 1. клас за учебната 2024/2025 година започва от 07.10.2024 г.
Приемът на Документи за кандидатстване за 2 – 4. клас за учебната 2024/2025 година започва от 02.01.2025 г. При свободни места може да приемем кандидат и до декември,2024 г.
Необходими стъпки за прием:
1. Попълнено Заявление за прием, което можете да намерите по-долу.
2. Индивидуална среща между представител на нашия екип, отговарящ за приема, и родителите.
3. Събеседване за 1 клас/ провеждане на изпити за 2-4 клас с детето след заплатена административна такса от 220 евро.
5. Приемът на деца приключва при запълване на местата.
6. Сключване на договор и заплащане на първа вноска спрямо избрания финансов план в рамките на 5 работни дни след излезлите резултати от изпита.
През всяка учебна година постиженията и резултатите на нашите учениците, както академични, така и личностни и творчески, ни дават много поводи за гордост. Тук споделяме една малка част от тях, а именно резултатите, оценени от външни образователни институции в края на началния етап на обучение – 4. клас.